Geen internet

10 januari 2013 - Bandung, Indonesië

Na een prachtige reis door de bergen, langs een heel groot krater meer, komen we aan in Candidasa waar we 2 huisjes hebben gehuurd. Als we gaan kijken op het vakantieparkje, blijkt een van de 2 huisjes bezet te zijn en hebben we een probleem. De manager van het park geeft de Nederlandse vrouw de schuld en de Nederlandse vrouw waar we geboekt hebben geeft de manager de schuld. Daar staan we dan op ouderjaarsavond om 4 uur in de middag zonder onderkomen. Uiteindelijk belt de vrouw een ander park op en vraagt of wij daar terecht kunnen. Dit kan en opgelucht gaan we op weg. Het blijkt een prachtig park te zijn in Buk Buk, met luxe huisjes en een aardig zwembad direct aan zee. Helaas heeft dit park geen internet en hebben we ons reisverhaal niet kunnen afmaken.

De parkbeheerder, ook een Nederlander, vertelt ons dat meerdere mensen door deze vrouw in de maling zijn genomen, en raadt ons aan naar de toeristen politie te gaan. Wij hebben diverse keren ons geld terug gevraagd en elke keer werd dit niet gehonoreerd. Uiteindelijk zijn we naar de politie gegaan en de vrouw werd gedwongen te tekenen dat zij later in de week ons geld zou teruggeven onder toezicht van de politie. We weer een les om geen geld van te voren over te maken. Wij kwamen ook mensen tegen die via Agoda hetzelfde huisje hadden geboekt en geen geld terug kregen.

Een geluk bij een ongeluk...We zaten nu veel beter, een mooier huisje, een prachtig vakantiepark, een geweldig restaurant en aardige mensen. We hebben een fantastische laatste week gehad. Maar...... Trix heeft bij een sawa tocht een voedselvergiftiging opgelopen en kwam in het ziekenhuis terecht. Gelukkig mocht ze er al na een dag uit. De dag voordat we we naar Nederland gingen werden Trix en Peter bij het snorkelen door een enorme golf omver geblazen en dat leverde verwondingen op die ons weer in het ziekenhuis deden belanden. Na eerste hulp en een zak vol medicijnen, kregen we een doktersverklaring voor meer ruimte in het vliegtuig. Het vliegtuig was in eerste instantie helemaal volgeboekt, maar na wat schuiven met mensen hebben we 3 plaatsen voor 2 personen gekregen en konden de gewonden lekker liggen.

1. Hansmoniek:
    11 januari 2013
    Nou nou Marjan, jullie hebben het wel voor je kiezen gehad! En dan te bedenken dat ik de voorlaatste dag nog met Harrie gebeld heb om jullie een goede reis te wensen. Toen hoorde ik het verhaal over Trix al. En dan een dag later weer in de prijzen. Mooi dat er extra ruimte geregeld kon worden. Zijn Peter en Trix er weer een beetje bovenop inmiddels? In ieder geval het allerbeste gewenst. Fijn dat jullie toch nog op een mooi plekje beland zijn.
    Wat vonden jullie van Lovina trouwens?
    Even iets
  2. Marianne:
    12 januari 2013
    Wat jammer, dat er aan het eind van de vakantie zo'n pech was! Maar fijn dat jullie weer terug zijn.